Gemenskap

 
Idagvill jag skriva om gemenskap. Att kunna närvara och vara positiv är viktigt idag vilket jag strävar efter men verkligheten är svårare. Genom att närvara och lyssna kan man få en människa att känna att man bryr sig. Jag brukar lyssna och försöker med att komma med en positiv inställning när personen har pratat färdigt. Det jag har märkt är hur svårt det kan vara att få folk att ta till sig den positiva diskutionen. Det är liksom lättare att ta till sig den andra vägen jag vet inte? Själv har jag fått tänka till när nåt riktigt bra har hänt. Har lärt mig att ta emot, känna efter och sen se till att njuta. Det kan handla om en liten händelse till lite större och mer framgånsrika händelser. Så det går framåt.
Att vara tillsammans i en relation, vänskapskrets eller kollegor i arbetet så vill jag att man ska känna gemenskap och ser till eller genom att bara försöka nå en härlig känsla där man kan vara på plats och vara sig själv.
 
Att vara en bra förebild kan göra våran värld lite bättre.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0